1. Företagen och organisationerna som inte jobbar med personlig utveckling och ekonomi genom sitt ledarskap förlorar.
Företag som inte utvecklas kommer inte hänga med i utvecklingen. Företaget behöver utbilda organisationen inom personlig utveckling , ledarskap & ekonomi. För oss på fältet är det de som utbildar sig som vinner. Växter du inte så dör du. Vill vi att vårt team ska växa måste vi växa.

2. Online kommer växa kraftigt!
Fler och fler börjar utforska möjligheterna med att jobba på sociala medier.
• Du sparar tid då du behöver inte flytta dig från punkt A till punkt B.
• Du har bara möten (zoom) med kontakter som är intresserade.
• Prospektering blir effektiv då du kan prata med fler personer på kortare tid.
• Det blir enklare att få till ett flöde och följa upp systematiskt eftersom du utnyttjar kraften i plattformen – exempelvis Facebook.

”Innebär detta att vi ska spamma ut våra varumärken eller lägga ut inlägg
om att vi söker folk till bolag XYZ i diverse grupper på fb?”

Absolut inte! Att jobba online handlar minst lika mycket som offline om relationer. Det skulle vara som att ställa sig på torget med en SJ-pall full med presentations-material och med megafon skrika ut att här finns det pengar att tjäna – för att det skulle kallats att jobba offline. Med sunt f örnuft kommer du långt!

Även om du effektiviserar din verksamhet med att jobba online kommer du tappa en massa kontakter och möjligheter om du inte sätter relationen i första hand! Var genuin, personlig och 100% äkta när du lägger ut saker på sociala medier! Ett inlägg på din tidslinje som du kopierat av någon annan ser inte bra ut och får motsatt effekt! Det blir bara pinsamt när folk ser originaltexten postad av någon annan tidigare än när du postade ditt inlägg.

3. System och automatisering växer exponentiellt in i framtiden och de bolagen som inte satsar på ”tech” blir överkörda.
Här kommer det hända så otroligt mycket de kommande åren och det gäller för företagen att hänga med i utvecklingen.
• Webshop – Alla handlar online och produkter skickas direkt till kund.
• App för utbildning – Seriösa företag jobbar givetvis med att ständigt kompetenshöja organisationen och utnyttjar tekniken fullt ut.
• Universitet via backoffice – Utvecklingen möjliggör att företa gen kan ge oss på fältet mer och mer grundutbildning via video direkt från vårt digitala kontor.
• Fler digitala verktyg – Det blir svårt att föreställa oss hur framtiden ser ut om några år när det kommer till teknik och det är därför jag tagit hjälp av de bästa i världen för att lära mig det här så jag sedan kan hjälpa andra.

4. Vi kommer se större skillnad på seriösa och oseriösa bolag.
Vi ska utbilda marknaden om vad det här är och hur det fungerar. Det kommer alltid finnas bedragare där ute och anledningen till det är att folk inte ser skillnad på ett affärssystem och ett olagligt spel med pengar. Oftast handlar det om att folk inte förstår pga brist på utbildning.

Håll dig borta från alla dessa ”passiva inkomster”-grupper på Facebook som de som inte vill göra jobbet postar inlägg i. Kryptovalutor, coins, tradingbotar och lotto (ja du läste rätt även om det är monopol på spel i Sverige vilket lotteriispektionen kan intyga…). Det är bedrägerier som aldrig har fungerat över tid men så läng e det finns människor som vill bli blåsta så kommer de fortsätta finnas där ute. Pengarna du betalar in betalas ut till någon annan. Håll dig borta. Man blir som man umgås och tro mig, du vill inte bli inblandad i några pyramidspel.

Vi kommer bli betydligt fler som utbildar marknaden om vad direktförsäljning handlar om och inte handlar om. Du som läser det här har positionera dig extremt bra för att vara med på det. Du är villig att utbilda dig för att sedan utbilda någon annan. Tillsammans bidrar vi till ett bättre företagsklimat i direktförsäljningsdjungeln.

5. Vår ”community” växer ännu starkare.
Det handlar om gemenskap. Vi är beroende av varandra. Oavsett om det handlar om familj, idrott, religion, politik, musik eller en båtklubb så bygger vi en kultur som människor vill vara en del av. Vi är beroende av att tillhöra någonting. Vi behöver känna att vi tillhör någonting större.

Det är hela nyckeln. Det är det viktigaste av allt. Gemenskapen kan lära dem allt. Varför vi gör saker, hur vi gör saker, värdegrunder, vart vi är på väg. Vi brukar prata om att vi sitter runt lägerelden, alla får plats, alla får vara med så är det upp till var och en vad man vill göra. Communityn är det viktigaste av allt i en organisation i direktförsäljning och det kommer bli ännu viktigare in i framtiden. En förutsättning för att du ska kunna bygga en organisation som finns kvar över tid.

Bygg eller välj en community i ett bolag med en kultur du trivs i och med mentorer som kan hjälpa dig, som vet hur du känner, som finns med hela vägen. Bygg långsiktigt! Tänk 10 år. Varför inte 50 år? Ha en vision om att bygga en organisation som finns kvar långt efter dig – om 100 år eller mer! Vi är i behov av att tillhöra. Vi bygger en gemenskap i en vinnande kultur. Det är en av våra starkaste drivkrafter – Att tillhöra något större. Vi bygger något större!

Den communityn eller plattformen vi bygger inom direktförsäljning kommer bli hur stort som helst. Det här är bara början. Allting fram till idag har bara varit förberedelser. Vi är pionjärer i världens i särklass mest spännande profession.

Låt oss starta en revolution…
Jag hoppas vi ses på fältet.

Dela på sociala nätverkShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter