Skip to main content

Det finns olika sätt att lansera någonting på och jag har alltid varit fascinerad av marknadsföring och entreprenörskap. Jag tittar gärna på hur olika företag får ut sina produkter eller tjänster på ett effektivt sätt. I sociala medier vill man gärna skapa en sensation och connecta till en känsla som får människor intresserade och förhoppningsvis inspirerade till att titta närmare på vad det är.

Jag har väl aldrig tryckt på den stora knappen för att jag har velat undvika ”hypen”. Jag har under alla mina år i nätverk inte riktigt diggat den amerikanska vägen. Vi bor i Sverige och jobbar mycket med bas i Skandinavien och här finns det en helt annan kultur. Det är inte fråga om rätt eller fel och ingen har rätten att säga vad som fungerar och inte fungerar. Det som avgör är om du får någon respons – hur marknaden svarar på det du har valt att göra. 

Jag har under mina år i nätverk främst jobbat offline i hotellobbys, på caféer och i konferenslokaler när vi dragit ihop till affärspresentationer. De senaste åren har jag även jobbat med personal branding (profilering) och nått ut till en viss del på sociala medier. Jag har skrivit e-böcker – en om direktförsäljning – Hemligheten med direktförsäljning. En e-bok som heter Din tid kommer för alla som vill göra en restart i livet. 

Medans väldigt många nu fokuserar på att lära sig grunderna i sociala medier och alla sociala media-plattformar kryllar av externa coacher som vill lära dig de bästa tipsen (!) så verkar fler och fler ledare ta ett steg tillbaka från sociala medier. 

Jag tror det kan vara smart att välja att gå ifrån. Randy Gage sa för många år sedan ”If everyone zigging, you want to be zagging:” vad det nu betyder… men om du ser alla göra någonting vill du göra något annat. Vi låter fortsättningen på det gå till din fantasi. 

Jag tror på att ge bort information. Jag tror på att jobba med content för att nå ut till relevant trafik som det kallas. Även om jag är fascinerad av sociala medier förstår jag de som väljer att lämna dessa plattformar för att undvika bruset. 

Idag är det inte längre ett fåtal media-aktörer som styrs av några stora drakar som styr vad som ska komma ut utan vi får influencer från alla som sticker ut hakan tillräckligt för att få en publik. Det gör att det blir ännu svårare att veta vad som är sant, vad som är vinklat, vad som är propaganda… 

För ett antal år sedan så visste vi att medierna spred en viss information som var vinklad. Idag är det högst osäkert vad som är sant och inte åt alla håll. Utan att gå in på det vill jag härmed säga att vi lanserar en podd

Vi lanserar en podd för alla som är intresserade av direktförsäljning, nätverksmarknadsföring och Multi-level Marketing. Jag tror allting har sin tid och jag tror det är en perfekt tid nu att ta det här steget. Utan agendor, bara ge värde. Inget slutet forum som andra kan ha åsikter om. Inget inkluderande eller exkluderande. Helt fritt upp till var och en att lyssna oavsett varumärke, bolag & produkter – oavsett vilken organisation man tillhör eller vilka uplines man har eller inte har. Alla som är intresserade oavsett om de jobbat länge, är helt nya eller inte har börjat än. Oavsett om de är skeptiska kritiker som vill gräva efter någonting att sätta tänderna i att sprida – here we go. Var så goda. Lyssna på Direktförsäljningspodden

Vi är öppna, ärliga och helt transparenta. Vi går inte in på något varumärke, bolag eller produkter. Vi pratar direktförsäljning. Vi pratar nätverksmarknadsföring och Multi-level Marketing. Vi pratar om modellen och professionen. Vi belyser allt. Invändningar. Att information och utbildning kan leda till förståelse. Vi går in på att allt handlar om viljan. Viljan att förstå. Det är ingen idé att prata med någon som inte vill förstå. Om någon är skeptisk och vill sätta sig på tvären för att trycka till dig finns det ingen anledning till att prata med dem – då är det bättre du lägger tid och energi på att prata med människor som vill prata med dig.

Om människor vill förstå är jag beredd att gå hela vägen för att hjälpa den personen att få tillräckligt mycket input för att kunna fatta ett beslut på rätt grunder – om det här är någonting för dem eller inte.

Grand opening eller Soft launch är upp till dig att avgöra. Nu gör vi det här på ett skandinaviskt vis. Vi slår inte på den största trumman men vi går ut och når ut till alla som jobbar med nätverk och meddelar att härmed är Direktförsäljningspodden lanserad. Välkomna!

Vi finns på Spotify eller på denna länk: Klicka här.